Wybierz język:  Polski    English  

Podręcznik gry Gangimafia.pl

Wprowadzenie

W tej grze przeglądarkowej wcielasz się w członka Mafii. Poprzez pokaz swojej siły, zdobywanie szacunku i nowych rang, powoli staniesz się postrachem swoich wrogów w świecie Mafii. Pokonaj sprytem swoich przeciwników i zostań najpotężniejszym Mafiozem.

Na początku trochę czasu zajmie Ci przyzwyczajenie się do gry. Jeśli masz małe doświadczenie z tego typu grami, będziesz potrzebował czasu, by nauczyć się użytecznych sztuczek. Jednak nie martw się zbytnio, próbując różnych opcji szybko się wszystkiego nauczysz. Kradnij samochody, popełniaj (grupowe) przestępstwa, graj w kasynie: po wykonaniu kilku z tych czynności oswoisz się z mechaniką gry.

Podręcznik gry Gangimafia.pl
Siła
Rankingi
Zarabiaj prawdziwe pieniądze
Atak
Zabójstwo / śmierć
Posesje
Opcje krajów
Kamienie życzeń
Blackjack
Ruletka
Poker
Siła

W tej grze wiele zależy od Twojej siły. Twoja ranga na liście członków zależy od Twojej siły. Posiadasz siłę ataku i siłę obrony. Twoja siła ataku, jak sama nazwa wskazuje, jest ważna podczas atakowania innych graczy. Siła obrony odgrywa ważną rolę przy bronieniu się przed innymi graczami..

Zyskujesz siłę poprzez kupno rzeczy takich jak bronie, samochody itp. Możesz również ćwiczyć na siłowni i w szkole bokserskiej.

Siła bokserska jest potrzebna do pokonywania innych graczy na ringu. Oczywiście Twoja siła bokserska jest częścią Twojej ogólnej siły.

Rankingi

Tutaj jest lista wszystkich możliwych rang oraz odpowiadających im praw i możliwości.

żółtodziób Wszyscy nowi gracze zaczynają z rangą
Sługus Przy tej randze możesz rabować furgonetki
Chłopiec na posyłki Od tej rangi możesz korzystać z notatnika
Z tą rangą możesz zarządzać obiektami
Najemnik
Kieszonkowiec Przy tej randze codziennie otrzymujesz 5.000 zl. gotówki za swój prestiż
Przemytnik Przy tej randze możesz usuwać punkty szacunku innych graczy
Krętacz
Złodziej rowerów
Obrabiacz sklepów Od tej rangi możesz ukrywać swój status online
Złodziej Przy tej randze otrzymujesz za darmo sejf
Oszust
Włamywacz
Diler
Obrabiacz sejfów
Informator
Szef gangu
Ojciec chrzestny
Po zdobyciu Ojciec chrzestny , Twój progres będzie cały czas następował przez kolejne poziomy. Wtedy startujesz jako Ojciec chrzestny na poziomie 1 i ciągle się rozwijasz aż do nieskończoności. Ojciec chrzestny poziom 120 jest zatem możliwe.

W pasku stanu widzisz swoją aktualną rangę oraz postęp w dążeniu do wyższej rangi. Pasek jest ciągle aktualizowany. Kiedy pasek jest pełny, otrzymujesz wyższą rangę.

Zarabiaj prawdziwe pieniądze

Istnieje wiele sposobów na zarabianie pieniędzy. Wciąż jest to trudne? Poniższa lista to mały rzut oka na możliwości:

Sprzedawaj samochody
Atakuj innych graczy (lub zabijaj ich!)
Zapraszaj nowych graczy
Graj w kasynie
Zarządzaj obiektami
Dziennie 3% odsetek od salda Twojego konta bankowego (opcja biura wymian)
Handluj narkotykami
Bądź członkiem rodziny mafijnej, która posiada pieniądze i obszary ziemskie
Kręć kołem fortuny
Obrabuj furgonetkę z pieniędzmi
Weź udział w (grupowych) przestępstwach
Zdobądź nowe osiągnięcia
Wykonuj misje
Zamieniaj kredyty na pieniądze w grze
Atak

Poprzez atakowanie innych zdobywasz dodatkową gotówkę. Po udanym ataku otrzymujesz część posiadanych przez gracza pieniędzy. Twój przeciwnik straci również zdrowie. Jednak maksymalna ilość napadów, które możesz wykonać, jest ograniczona. W ciągu 24 godzin możesz 25 razy zaatakować innych graczy i 2 razy wybranego gracza.

Im więcej naboi wystrzelisz, tym większa Twoja szansa na sukces. Przeciwnik straci również więcej zdrowia. Nie ma 100% gwarancji, że wygrasz. Jedna rzecz jest pewna, im wyższa Twoja siła i ranga, tym większe Twoje szanse na zwycięstwo.

Są również minusy napadów. Zaatakowanie gracza kosztować Cię będzie trochę Twojej siły. Tak więc wybieraj ostrożnie swoje ofiary. Jeśli przegrasz swój atak, stracisz zdrowie.

Czasem nie będziesz mógł kogoś zaatakować. Oto możliwe przyczyny:
- Jesteś chroniony
- Twoja ofiara jest chroniona
- Twoja ofiara jest na urlopie
- Dokonałeś już dzisiaj 25 ataków lub atakowałeś już tego gracza 2 razy
- Pracujesz
- Zabiłeś kogoś w ciągu ostatnich 24 godzin, więc musisz poczekać przed kolejnym atakiem

Zabójstwo / śmierć

Możliwym skutkiem ataku jest śmierć. Jeśli zdrowie Twojej ofiary spadnie do 0, to oznacza, że go/ją zabiłeś. Oczywiście to działa w obie strony.

Jeśli zabity gracz miał aktywne aukcje, zostaną one przerwane, a pieniądze zwrócone posiadaczowi najwyższej oferty.

Jeśli zginiesz, tracisz następujące rzeczy:
- Całą swoją gotówkę oraz pieniądze na koncie bankowym (50% trafi do gracza, którego uwzględniłeś w testamencie, reszta trafi do Twojego zabójcy)
- Posiadane obiekty (kasyna, szpitale etc)

Jeśli kogoś zabijesz? Otrzymasz całą fortunę swojej ofiary. Jeśli jednak ta osoba uwzględniła kogoś w testamencie, spadkobierca otrzyma 50% fortuny.

Wskazówka: Przechowuj swoje pieniądze w sejfie. Nawet w przypadku śmierci pieniądze będą w nim bezpieczne. Kredyty i członkostwo VIP nie zostaną utracone, gdy zginiesz

Kiedy jesteś martwy, nie możesz kontynuować normalnej gry. Możesz się wylogować, kupić kredyty lub wskrzesić się w biurze wymian. Możesz również za darmo zresetować swoją grę używając opcji pełnego resetu, ale w takiej sytuacji tracisz wszystko i zaczynasz od zera. Kiedy wykupisz wskrzeszenie, możesz kontynuować grę.

Aby wszyscy mieli komfort gry, nie możesz ciągle zabijać. Po zabójstwie musisz odczekać 24 godzin nim będziesz mógł znowu zaatakować.

Posesje

W każdym kraju jest wiele obiektów na sprzedaż: kasyna, fabryki naboi, szpitale... Posiadając te obiekty, możesz zyskać wiele dodatkowych przychodów. Liczba obiektów, które ten sam gracz może posiadać, jest limitowana: Możesz posiadać maksymalnie 3 obiektów.

Opcje krajów

Istnieje wiele powodów, dla których możesz opuścić jeden kraj i odkrywać inny. Twoja ofiara znajduje się w innym kraju lub chcesz przejąć nowe kasyno. Może szukasz tylko tańszej amunicji? Niektóre kraje posiadają również specjalne zadania.

Indie
W państwie Indie możesz szukać tajemniczych przesyłek
Niemcy
Sprytni gracze mogą zarobić ogromne pieniądze na giełdzie papierów wartościowych znajdującej się w państwie Niemcy
Chiny
W Chinach możesz szmuglować Chińczyków do Europy
Włochy
We Włoszech możesz zarobić załatwiając papieżowi kilka prostytutek
Rosja
W Rosji raz w tygodniu możesz walczyć na gołe pięści z członkiem Rosyjskiej Mafii
Brazylia
W Brazylia możesz zrobić zakład w codziennym meczu piłkarskim i zarobisz na tym niezłą kasę
Egipt
W Egipcie możesz raz w tygodniu próbować zabić faraona. Jeśli Ci się uda, otrzymasz sporą nagrodę
Kamienie życzeń

Kilka faktów na temat kamieni życzeń:
- Przy pomocy kamienia życzeń możesz raz w tygodniu zabić faraona i otrzymać za to dużą nagrodę
- Kamienie życzeń można kupić w biurze wymian
- Kamienie życzeń można również znaleźć, ale gdzie? To tajemnica, którą sam będziesz musiał rozwikłać!
- Kamienia życzeń można użyć do pominięcia misji

Blackjack

Celem blackjacka jest pokonanie banku (krupiera). Musisz spróbować jak najbardziej zbliżyć się do 21. Przekroczenie tej liczby oznacza Twoją przegraną. Jeśli ukończysz grę z mniej niż 22 punktami, ale z większą ilością punktów niż krupier, wygrywasz. Walety, damy i króle są warte 10 punktów. Karty od 2 do 10 są warte odpowiednio od 2 do 10 punktów. As jest wart 1 lub 11 punktów. Jeśli ukończysz grę z sumą punktów większą niż 21, krupier wygrywa.

Ruletka

W ruletce układasz swoje żetony na odpowiednich polach na stole. Koło ruletki jest podzielone na numery od 1 do 36. Są one również naprzemiennie kolorowe: 18 czerwonych, 18 czarnych. 0 jest zielone. Możesz obstawić żetony na kilku polach, by zwiększyć swoje szanse na zwycięstwo. Kliknij "start", by zakręcić kołem. Gdy koło przestanie sie obracać, wygrywający numer (i kolor) zostaną wyświetlone.

Możesz postawić żetony na czerwony lub czarny Jeśli zgadłes kolor, otrzymujesz dwukrotność sumy, którą postawiłeś. Możesz również obstawiać pola parzyste/nieparzyste lub "od 0 do 18"/"od 19 do 36".

W tych przypadkach, jeśli zgadłeś, otrzymujesz trzykrotność tego, co postawiłeś:
Pierwszy tuzin (od 1 do 12)
Drugi tuzin (od 13 do 24)
Trzeci tuzin (od 24 do 36)

Obstawienie pojedynczego numeru daje możliwość wygrania 35-krotności postawionej sumy. Jeśli popełnisz błąd i chcesz go poprawić? Możesz kliknąć przycisk "reset" i spróbować ponownie.

Poker

Poker to gra, w której obstawiasz zakłady w zależności od kart, które masz w ręce. Rodzaj pokera rozgrywany tutaj to Texas Hold'em.

Ciemne
Nim gra się zacznie, należy postawić pewne obowiązkowe zakłady: ciemne. W Texas Hold'em do określenia rozdającego używany jest przycisk dealera. Nim karty zostaną rozdane, gracze na lewo od rozdającego muszą postawić swoje małe i duże ciemne (duża ciemna to 2x mała ciemna). Po tym każdy gracz otrzymuje 2 zakryte karty.

Opcje obstawiania
Gracz ma do dyspozycji następujące opcje: "pasuj", "czekaj", "postaw", "sprawdź" i "przebij". Nie wszystkie opcje będą dostępne w każdej rundzie, zależy to od akcji podejmowanych przez graczy, którzy już wykonali swój ruch. Jedyną zawsze dostępną opcją będzie "pasuj", gracz pozbywa się swoich kart i zaprzestaje gry do końca rundy. Jeśli nikt jeszcze nie postawił, gracz może "czekać" (nie stawia, ale wciąż gra), lub "postawić". Jeśli gracz postawił, gracze po nim mogą "sprawdzać", "przebić" lub "spasować". Jeśli gracz sprawdza, oznacza to, że gra on nadal i wyrównuje zakład poprzedniego stawiającego gracza. Jeśli przebijesz, oznacza to, że nie tylko sprawdzasz, ale również podnosisz swój własny zakład.

Pre Flop
Jeśli wszyscy gracze otrzymali już swoje karty, mają możliwość "sprawdzenia" lub "przebicia" dużej ciemnej. Mogą również "spasować". Gracz będący za dużą ciemną musi grać jako pierwszy. Jeśli sprawdza, musisz postawić tyle, ile wynosi duża ciemna. Pre flop trwa, dopóki wszyscy gracze, którzy nie spasowali, postawią taką samą stawkę.

Flop
Flop oznacza 3 karty odkrywane na stole. Te karty mogą być użyte przez wszystkich graczy, którzy wciąż grają w tej rundzie. Jako pierwszy gra gracz znajdujący się na lewo od rozdającego. Gracze mają takie same opcje, jak podczas pre flopa..

Turn
Gdy wszyscy aktywni gracze postawili tę samą stawkę w rundzie flopa, karta turn jest odkrywana na stole. Jest to czwarta karta dostępna dla wszystkich wciąż aktywnych graczy. Po karcie turn trwa kolejna runda stawiania w taki sam sposób, jak przy rundzie flop.

River
Gdy wszyscy aktywni gracze postawili tę samą sumę w rundzie turn, piąta, ostatnia karta jest wykładana na stół. Tak samo jak poprzednio: gracz na lewo od rozdającego rozpoczyna stawianie.

Showdown
Gdy wszyscy aktywni gracze postawili tę samą sumę w rundzie river, wszystkie karty są odkrywane. Gracz z najlepszą ręką (używając maksymalnie 5 kart) wygrywa.

Kombinacje pokerowe
W pokerze następujące kombinacje są możliwe, zaczynając od najwyższej do najniższej pod względem wartości.

Poker Królewski 5 kolejnych kart tego samego koloru zaczynających się od asa A♠ K♠ Q♠ J♠ 10♠
Poker 5 kolejnych kart tego samego koloru Q♦ J♦ 10♦ 9♦ 8♦
Kareta 4 karty tej samej wartości 4♣ 4♦ 4♥ 4♠ 9♥
Full Trzy karty o takiej samej wartości i dwie karty o innej takiej samej wartości (trójka i para) 8♣ 8♦ 8♠ K♥ K♠
Kolor 5 kart tego samego koloru K♠ J♠ 8♠ 4♠ 3♠
Strit 5 kolejnych kart w dowolnych kolorach. Uwaga: As może być zarówno najwyższą (nad królem) jak i najniższą (pod 2) kartą 5♦ 4♥ 3♠ 2♦ A♦
Trójka 3 karty o tej samej wartości 7♣ 7♥ 7♠ K♦ 2♠
Dwie pary 2x2 karty tej samej wartości (pary muszą różnić się wartościami) A♣ A♦ 8♥ 8♠ Q♠
Jedna para 2 karty tej samej wartości 9♥ 9♠ A♣ J♠ 4♥
Wysoka karta Najwyższa karta wygrywa, gdzie 2 jest najniższą a as jest najwyższą A♦ 10♦ 9♠ 5♣ 4♣

Jeżeli więcej niż jeden gracz chce zgarnąć pulę po ostatniej rundzie, ich ręce są ujawniane (showdown). Aby wygrać pulę, gracze muszą pokazać wszystkie swoje karty, nawet jeśli tylko część kart jest wystarczająca do wygrania.

Jeżeli 2 (lub więcej) graczy ma taki sam układ, gracz z najwyższymi kartami wygrywa na następujących zasadach:

  • Jeśli 2 (lub więcej) graczy ma tylko wysoką kartę (brak układu), najwyższa karta wygrywa. Jeśli ta wysoka karta jest taka sama, wygrywa druga najwyższa karta.
  • Jeśli dwóch (lub więcej) graczy ma jedną parę, wyższa para wygrywa. Jeśli są to pary tych samych figur, wtedy reszta kart jest oceniana w/g zasady wysokiej karty.
  • Jeśli dwóch (lub więcej) graczy ma dwie pary, wyższa para wygrywa. Jeśli są one tej samej wartości, druga wyższa para wygrywa. Jeśli one tez są tej samej wartości, wygrywa wyższa piąta karta.
  • Jeśli dwóch (lub więcej) graczy ma trójkę lub fulla, wyższa trójka wygrywa. Jeśli są one tej samej wartości, wygrywa wyższa para (przy fullu), lub wyższa czwarta/piąta karta.
  • Jeśli dwóch (lub więcej) graczy ma kolor lub strita, wyższa karta wygrywa. Jeśli te karty są tej samej wartości, wygrywa druga karta itp. Wyjątek: as w stricie 5 4 3 2 as jest liczony jako najniższa karta, więc.
  • Jeśli dwóch (lub więcej) graczy ma karetę, wyższa kareta wygrywa. Jeśli są one tej samej wartości, wygrywa piąta karta.

Generalna zasada: najlepszy zestaw 5 kart zgarnia pulę.